czwartek, 15 czerwca 2017

Bavette al tono - makaron z tuńczykiem

W oryginale jest to spaghetti al tono ale ja zamiast makaronu spaghetti zakupiłam bavette i dlatego mam to proste, sycylijskie danie odrobinę inaczej.
Makaron można posypać tartym parmezanem lub Grana Padano.
Aby tuńczyk całkiem się nie rozpadł wystarczy dodać go na samym końcu.
Można dodawać kapary i fileciki anchois, ja dodałam pieczarki.
Bavette narodziło się w Genui i ma kształt spłaszczonego spaghetti, Neapol ma swoje spaghetti a Genueńczycy bavette.
Bavette al tono - makaron z tuńczykiem.


                 Składniki:

  • 300 g makaronu spaghetti lub bavette
  • 1 puszka tuńczyka w oleju
  • 1 mała puszka filecików anchois
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 puszka pomidorów - 400 ml
  • 15 czarnych oliwek
  • 150 g pieczarek
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • kilka łyżek oliwy
  • drobno starty parmezan

Pieczarki oczyściłam i pokroiłam w plastry.
Makaron ugotowałam al'dente.
Obrałam czosnek i podsmażyłam go w całości na oliwie, a jak zaczął brązowieć wyjęłam go z patelni.
Na patelni podsmażyłam pieczarki.
Pomidory przelałam do pojemnika i zmiksowałam, wlałam na patelnię i gotowałam aż sos zrobił się gęsty.
Do sosu dodałam pokrojone drobniutko fileciki anchois, posiekaną natkę, pokrojone oliwki, gotowałam 2 minuty.
Na końcu dodałam tuńczyka wraz z zalewą, przemieszałam i dodałam makaron.
Jeszcze raz wymieszałam a na talerzu posypałam listkami oregano, startym parmezanem i całymi oliwkami.
Smacznego.
Przepis inspirowany kuchnia włoską.
                                          "Podróże małe i duże"
Podbiał pospolity
Podbiał to roślina lecznicza.
Do zbiorów nadają się koszyczki podbiału a najbardziej jego młode liście.
Działa wykrztuśnie i przeciwzapalnie.

2 komentarze

  1. Danie wygląda na pyszne i eleganckie:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger