poniedziałek, 23 października 2017

Ośmiornica Affogato

Przepis pochodzi z książki "Słodki jak miód, kwaśny jak cytryny" Matthew Forta, której recenzje znajdziecie na blogu.
Przepis kuchni sycylijskiej na pyszną ośmiornicę utopioną w oliwie.
Affogato znaczy utonął, utopić więc tak sobie to przetłumaczyłam.
Jeśli wśród moich czytelników są Włosi proszę sprostować jeśli coś poknociłam.
Tak czy inaczej ośmiornica jest miękka, kremowa, rozpływa się w ustach, rewelacyjny smak, polecam.
Na Sycylii podaje się tak przyrządzoną ośmiornicę jako przystawkę.
Ośmiornica Affogato.

Składniki:
  • 1 ośmiornica ok. 1500 g
  • 200 g cebuli
  • 250 ml białego wytrawnego wina
  • 2/3 szklanki oliwy dobrej jakościowo z pierwszego tłoczenia
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony
  • 500 g małych ziemniaków

Przygotowanie ośmiornicy:
  • Ośmiornicę miałam mrożoną więc najpierw ją rozmroziłam, umyłam i pokroiłam na kawałki.
  • Posiekałam cebulę.
  • Pokrojoną ośmiornicę, cebulę, wino i oliwę włożyłam do garnka, dodałam odrobinę soli i pieprz do smaku.
  • Nakryłam garnek pokrywką i szybko doprowadziłam na dużym ogniu do wrzenia, gotowałam 15 minut na dużym ogniu.
  • Ośmiornica puści sok i będzie sporo płynu w garnku.
  • Teraz zmniejszyłam ogień i na małym dusiłam jeszcze pod przykryciem godzinę i 15 minut.
  • Ziemniaki wyszorowałam i na 20 minut przed końcem gotowania włożyłam je do ośmiornicy.
  • W oryginale jest tak, że ziemniaki się obiera i kroi w kostkę, ja miałam takie małe ładne że żal mi było je kroić.
  • Podałam potrawę gorącą, pycha!
Smacznego.
Przepis kuchni sycylijskiej.
"Podróże małe i duże"
Rzeka Netta
Na rzece Netta, która wchodzi w skład Kanału Augustowskiego można popływać takimi oto gondolami.
Miłe i oryginalne przejażdżki.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger