niedziela, 10 grudnia 2017

Kurczak pieczony z kiszonymi cytrynami

Kurczak tak przyrządzony smakuje wybornie, ma chrupiącą skórkę i soczyste, aromatyczne mięso.
Aby jednak zrobić sobie takie delicje najpierw trzeba zrobić kiszone cytryny.
Kiszone cytryny będą przysmakiem nie tylko do kurczaka, zróbcie koniecznie.
Idealne danie na świąteczny stół, polecam.
Kurczak pieczony z kiszonymi cytrynami.


            Składniki:

  • kurczak z wolnego wybiegu ok. 1,5 kg
  • przyprawa do kurczaka
  • 2 kiszone cytryny
  • 2 - 3 łyżki oleju

Kurczaka umyłam i osuszyłam, natarłam przyprawą do kurczaka i wstawiłam do lodówki na noc.
Potem wyjęłam godzinę przed pieczeniem, włożyłam do środka ćwiartki kiszonych cytryn, spryskałam kurczaka olejem.
Piekłam ptaka z piekarniku nagrzanym do 180 C z opcją grzania góra/dół przez godzinę przykrytego folią aluminiową a potem bez przykrycia przez 30 minut.
Smacznego.
Przepis autorski.
                                          "Podróże małe i duże"
Trochę pięknej jesieni w te słotne dni

2 komentarze

  1. Kurczaki lubię w każdej postaci ale takiego nie jadłam:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger